• شرح وظایف امور اداری و کارگزینی

شرح وظایف امور اداری و کارگزینی:

  • گردآوری اطلاعات اداری و استخدامی نظیر قوانین، مقررات، طرح ها و بخشنامه ها
  • طبقه بندی و آرشیو آمار و اطلاعات استخدامی به منظور دسترسی سریع به آنها
  • مطالعه، بررسی و حصول اطلاع از نظام های اداری و استخدامی ناظر بر کارکنان وزارتخانه و سازمانهای تابعه نظیر نظام های تشکیلاتی ، طبقه بندی مشاغل، حقوق و دستمزد ، ارزشیابی و مانند آنها
  • همکاری و اقدام لازم برای اجرا و اعمال مقررات، ضوابط و موازین اداری و استخدامی طبق برنامه تعیین شده و در چارچوب مقررات مربوط
  • پیاده کردن نظم های تشکیلاتی و صدور احکام مربوط طبق نظر مسئولین
  • راهنمائی، هدایت و ارشاد کارکنان در انجام وظایف محوله
  • برنامه ریزی و نظارت بر اقدامات اجرائی به منظور اخذ موافقت های استخدامی، درج آگهی، انجام و برگزاری آزمونهای استخدامی ، اخذ صلاحیت ها و نظایر آنها
  • نظارت بر محاسبات مربوط به ساعات کار، اضافه کار، مرخصی استحقاقی ، مرخصی استعلاجی و نظابر آنها و اعلام بموقع مراتب به کارکنان
  • برنامه ریزی و اقدام لازم برای صدور بموقع احکام کارگزینی حسب مورد نظیر استخدام، انتصاب، ارتقاء، ماموریت، مرخصی بازنشستگی، بازخرید، استعفاء و ....
  • بررسی و تنظیم آمار و اطلاعات جمع آوری شده و تهیه گزارشات لازم در مورد آنها
  • بررسی و تعیین حقوق ومزایای کارکنان دولت به منظور استقرار نظام هماهنگ در پرداخت ها
  • مطالعه، بررسی و تطبیق سیستم های ترفیع و ارتقاء و تشخیص نارسایی ها و مسائل و مشکلات وتعیین راه حل های ضربتی برای رفع نارسایی های موجود
  • تهیه گزارشات لازم طبق ارجاع مقام مافوق
  • انجام سایر امور ارجاعی مربوط به پست